reklama

Peter a Lucia, Igor a Eva

Tieto dve diela sú v celku dosť známe, teda ak ste štvrtákmi na strednej alebo sa zaujímate o vojnovú prózu, slovenskú či už  inokrajinnú. Jedno dielo napísal Romain Rolland a druhé Rudolf Jašík. Obidve sú o láske a samozrejme o vojne. Avšak je tu pár rozdielov. Petra a Luciu spojilo metro, ak si dobre pamätám, mali sme ukážku v učebnici, do detailov opísané ako sa chytil omylom jej ruky, v natrieskanom metre, no toto sa stáva aj v dnešnej dobe, či už v autobuse, vlaku alebo metre( sice tým som ešte nikdy nešla). Mne sa to stalo napríklad raz v autobuse. Piatok, pravý obed a intrácke deti sa sťahuju na dva dni domov. Natrieskaný autobus samozrejme ako vždy. Chudák chlapec ako sa ma potom hanbil ked sa omylom chytil  mojej ruky, bola to len náhoda a o pár minut si to zase zle vypočítal a zase sa chytil mojej ruky, to už sme obaja nevydržali a začali sme sa na sebe smiať. A ked vystupoval povedal mi prepáč, ahoj. Takto maju vyzerat u mna správny chalani, no ale chcela som hovoriť o niečom inom. Peter a Lucia zomreli spolu, pár minut predtým si slúbili vernosť a lásku, a jeden v náručí druhého zomreli. Koniec sa mi smutne čítal. Ale bolo zaujímavé ako sa ich láska:) pomaly krok

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

po kroku rozvíjala, nenásilne, nehladiac na to čo sa okolo nich dialo (teda bombardovanie Paríža). Zomreli v láske. Igor a Eva, to sú zase postavy s knihy Námestie svätej Alžbety. Opäť sa stretali v kostolnej veži (Peter a Lucia sa tiež stretali v chráme), chudera Eva aká bola zronená s toho že musí nosiť Dávidovú hviezdu. Ich láska sa tiež medzi nimi rozlievala pomaly ako mliečna dráha po oblohe. No a Eva nakoniec zomrela, sama, bez Igora. Vrel v nej materinský cit a vo chvili ked odtrhli malé dieťa od matky, dieťa zastrelili a Eva samozrejme musela hned zobrat nohy na plecia a bežať k nemu ( vela aby bolo takých aj v dnešnej dobe keby sa niečo stalo, ale samozrejme aj vela takých ktoré by to nedokázali. Zomrela, a sama bez Igora, a hmm, láska sa tak rýchlo rozpadla,ale ja byť Igorom som na nu hrdá.

Lucka Žáčková

Lucka Žáčková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hmm,načo hovoriť o sebe? Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu